Vil pludselig kun have flaske - 7 mdr.

5. september 2008

Alder:
7 mdr.

Vil pludselig kun have flaske - 7 mdr.

Hej Helen

Tak for dit forrige svar min søn er begyndt og sove lidt bedre i løbet af dagen, og det er vi rigtig glad for:o)

Men jeg har igen et par spørgsmål angående skemad, vi startede med at give min søn skemad da han var ca. 5 måneder nu er han 7 måneder, og det gik super godt, han var rigtig glad for skemad og spiste ca 5-6 spsk 2-3 gange dagligt, men på det tidspunkt vil han til gængæld ikke have særlig meget mme måske fik han 300-400 ml i løbet af døgnet, og det var jeg selvfølgelig bekymret over.

MEN NU har vi fået et andet problem, for ca 2 uger siden var han lidt snottet, havde det umiddelbart fint men DER startede det med at han ikke vil tage imod skemaden, ligeså snart vi gav ham det første ske fik han bræk fornemmelse og hvis det endelige havde lykkes os og få et par skeer ned i ham, kastede han det op. Han ville meget heller have mme i stedet for.

De første par dage troede jeg det måske var fordi han havde ondt i halsen så derfor tvang jeg ham ikke til det, tilbud ham lidt, da han ikke vil have det fik han en flaske i stedet for.
Men jeg er altså ved at blive lidt bekymret nu da der er gået 2 uger og han stort set kun får flaske, bliver tilbudt mad men foretrækker flasken, hvad skal jeg gør? Er helt lost ved ikke hvad jeg skal finde på?

Da jeg bor i Sverige og min sundhedsplerjske er svensker forstår jeg ikke meget af hvad hun siger, meget pinligt, håber du kan ...

Annonce

... hjælpe mig.

Forresten så glemte jeg at sige han fik 2 tænder da han blev 6 måneder og de er helt fremme og jeg har tjekket om der er nogle nye på vej som evt kunne genere ham, men jeg har ikke kunne se noget.

Vores dag ser sådan ud

Vågner kl 04 får 100-120 ml flaske sover videre i vores seng
Vågner kl 05.30 bliver nusset og sover måske videre til kl. 06.30

Kl.06.30 står op bliver tilbudt havregryn med pære og banan og lidt fruktmos oven i. Vil ikke spise får bræk fornemmelse eller vender hovedet den anden vej.
Kl. 07.00 får ca 120-150 ml mme.
Kl 8.30 sover ca 1 time
Kl. 10.00 får tilbudt flerkonsgrød spiser måske 2-3 TSK og vand af tudekop hvilket han elsker
Kl.10.30 får flaske 100-130 ml. ( nogle dage 170 ml )
Kl. 11.30 sover ca. 1-2 timer
13.30 får tilbudt kartoffelmos med gulerod her kan det nogle dage lykkedes og få 3-4 SPSK i ham men ikke altid. ( vand af tudekop )
Kl.14.00 får ca 120-140 ml flaske.
Kl.15.00 sover ca 30 min
Kl. 17.00 får tilbudt kartoffelmos med kød vil ikke have noget, igen bræk fonemmelse.
Kl 17.15 flaske 120-150 ml
Kl.18.30- 19.00 80- 120 ml flaske godnat
Kl. 00.00 får ca 100 ml flaske
Og igen kl 04.00 100-120 ml flaske

Alle de her retter plejer han og spise rigtig godt af så derfor giver det slet ikke mening hvorfor han ikke vil have det lige pludseligt. Håber virkelig du har nogle gode råd for jeg er virkelig bekymret.

Hilsen Elena

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg