Brev:
Vil pludselig kun have flaske - 7 mdr.
5. september 2008
Alder:
7 mdr.
Vil pludselig kun have flaske - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dit forrige svar min søn er begyndt og sove lidt bedre i løbet af dagen, og det er vi rigtig glad for:o)
Men jeg har igen et par spørgsmål angående skemad, vi startede med at give min søn skemad da han var ca. 5 måneder nu er han 7 måneder, og det gik super godt, han var rigtig glad for skemad og spiste ca 5-6 spsk 2-3 gange dagligt, men på det tidspunkt vil han til gængæld ikke have særlig meget mme måske fik han 300-400 ml i løbet af døgnet, og det var jeg selvfølgelig bekymret over.
MEN NU har vi fået et andet problem, for ca 2 uger siden var han lidt snottet, havde det umiddelbart fint men DER startede det med at han ikke vil tage imod skemaden, ligeså snart vi gav ham det første ske fik han bræk fornemmelse og hvis det endelige havde lykkes os og få et par skeer ned i ham, kastede han det op. Han ville meget heller have mme i stedet for.
De første par dage troede jeg det måske var fordi han havde ondt i halsen så derfor tvang jeg ham ikke til det, tilbud ham lidt, da han ikke vil have det fik han en flaske i stedet for.
Men jeg er altså ved at blive lidt bekymret nu da der er gået 2 uger og han stort set kun får flaske, bliver tilbudt mad men foretrækker flasken, hvad skal jeg gør? Er helt lost ved ikke hvad jeg skal finde på?
Da jeg bor i Sverige og min sundhedsplerjske er svensker forstår jeg ikke meget af hvad hun siger, meget pinligt, håber du kan hjælpe mig.
Forresten så glemte jeg at sige han fik 2 tænder da han blev 6 måneder og de er helt fremme og jeg har tjekket om der er nogle nye på vej som evt kunne genere ham, men jeg har ikke kunne se noget.
Vores dag ser sådan ud
Vågner kl 04 får 100-120 ml flaske sover videre i vores seng
Vågner kl 05.30 bliver nusset og sover måske videre til kl. 06.30
Kl.06.30 står op bliver tilbudt havregryn med pære og banan og lidt fruktmos oven i. Vil ikke spise får bræk fornemmelse eller vender hovedet den anden vej.
Kl. 07.00 får ca 120-150 ml mme.
Kl 8.30 sover ca 1 time
Kl. 10.00 får tilbudt flerkonsgrød spiser måske 2-3 TSK og vand af tudekop hvilket han elsker
Kl.10.30 får flaske 100-130 ml. ( nogle dage 170 ml )
Kl. 11.30 sover ca. 1-2 timer
13.30 får tilbudt kartoffelmos med gulerod her kan det nogle dage lykkedes og få 3-4 SPSK i ham men ikke altid. ( vand af tudekop )
Kl.14.00 får ca 120-140 ml flaske.
Kl.15.00 sover ca 30 min
Kl. 17.00 får tilbudt kartoffelmos med kød vil ikke have noget, igen bræk fonemmelse.
Kl 17.15 flaske 120-150 ml
Kl.18.30- 19.00 80- 120 ml flaske godnat
Kl. 00.00 får ca 100 ml flaske
Og igen kl 04.00 100-120 ml flaske
Alle de her retter plejer han og spise rigtig godt af så derfor giver det slet ikke mening hvorfor han ikke vil have det lige pludseligt. Håber virkelig du har nogle gode råd for jeg er virkelig bekymret.
Hilsen Elena